Skip to main content

NY Post Calls David Furnish Elton John’s “Wife”

  • Author:
  • Updated:

By Aaron McQuade

Okay yes, it’s the New York Post, the media organization that GLAAD has been working to educate since literally day one. But I really thought even they would be above this.

Image placeholder title

And in case you’re wondering whether this was something that ONLY appeared on the Post’s website?


Image placeholder title

See? Because Elton John and David Furnish are both men, and they’re in a relationship, Rupert Murdoch thinks one of them should be referred to as a woman! Because they’re gay! Get it?

This is sophomoric, insulting, and just another example of the Murdoch empire’s clearly intentional anti-LGBT attitude. Yes, even 25 years after the Post’s harmful and vile rhetoric inspired the creation of GLAAD, they still manage to surprise us every once in a while.

So yesterday I reached out to Joe Robinowitz, the Post’s Managing Editor – as well as the author of the piece, David Li, and two editors (Barry Gross and Michelle Gotthelf) that David had recommended I contact, since he didn’t write the headline.

This morning, the paper is still referring to a gay man as a woman. And there you have it. Rupert Murdoch’s New York Post.

Am I worried about David Furnish’s mental well-being after this tabloid called him Elton John’s “Wife?” No, I’m pretty sure he’ll be fine.

What I am worried about is the thousands of people who will see this article in their paper, online, over somebody’s shoulder on the subway, or anywhere else – and see that the Post is telling them it’s okay to imply that one member of a gay or lesbian couple is really a member of the opposite gender. 

It’s not a long walk from “Wife” to “Girly.” From there it’s a pretty straight line to ”Sissy” and “F*ggot.”

No matter how seemingly benign the insult, and no matter how seemingly invulnerable the target, it’s always a dangerous game when you’re telling people it’s okay to insult others because of their sexual orientation. That’s exactly what the Post did when it headlined this piece – and it’s exactly what the Post is doing now, by refusing to correct it.


Popular Video