Reuters Social Media Editor Matthew Keys Accused of Leaking Info to Anonymous

| by
article imagearticle image

The Department of Justice has accused Matthew Keys, the deputy social media editor of Reuters news service, of conspiracy for leaking information about one of his former employers to hacking group Anonymous.

The court says Keys gave Anonymous log-in information to a computer server belonging to the Tribune Company in December 2010.

Keys worked as a web producer at a Sacramento-area television station that was owned by the Tribune Company until he was terminated in October 2010, according to CBS News.

The Department of Justice press release says:

"According to the indictment, Keys identified himself on an Internet chat forum as a former Tribune Company employee and provided members of Anonymous with a login and password to the Tribune Company server. After providing log-in credentials, Keys allegedly encouraged the Anonymous members to disrupt the website.”

The indictment says that Keys had a conversation with a hacker who took credit for busting into the website of the Los Angeles Times, another entity which is owned by the Tribune Company. When told of the hacker’s success breaking into the site, Keys allegedly responded “nice.” When the hacker got locked out of the site, Keys tried to help out. "Let me see if I can find some other users/pass[words] I created while there," Keys allegedly wrote to the hacker.

A couple of hours after the news broke, Keys tweeted the following to his over 23,000 followers: “I am fine. I found out the same way most of you did: From Twitter. Tonight I'm going to take a break. Tomorrow, business as usual.” If convicted, Keys faces up to 10 years in prison.

A spokesman for Reuters said: "Thomson Reuters is committed to obeying the rules and regulations in every jurisdiction in which it operates. Any legal violations, or failures to comply with the company's own strict set of principles and standards, can result in disciplinary action. We would also observe the indictment alleges the conduct occurred in December 2010; Mr. Keys joined Reuters in 2012, and while investigations continue we will have no further comment."

Source: (CBS News)