Fox News Uses Alex Jones For Clinton Conspiracy (Video)

| by Michael Allen
Cheryl CasoneCheryl Casone

Fox Business host Cheryl Casone cited conspiracy theorist Alex Jones' website InfoWars on Aug. 24 for a Fox News report about a conspiracy theory where Google supposedly covered up another conspiracy theory related to Democratic presidential nominee Hillary Clinton (video below).

Media Matters notes that InfoWars has pushed the conspiracy theory that the U.S. government was part of the 9/11 attacks, while Jones has called several mass shootings "false flags" that were orchestrated by the government and has warned about a new world order government that is preparing to "exterminate 80% of the world's population."

Casone didn't mention any of the wild conspiracies pushed by Jones or InfoWars (including a debunked rumor about Clinton's health that was recently reported by Fox News), but she did state:

Google is being accused of hiding negative stories about Hillary and her campaign by changing its algorithm to bury stories like the "Clinton body count" story. That's according to website InfoWars. If a Google user types in "Clinton body," they get car repair shop results instead of a story that talks about a list of people tied to the Clintons who have died under mysterious circumstances over the last three decades.

Now, the latest story was the death of DNC staffer Seth Rich, who was murdered last month in an apparent robbery. WikiLeaks founder Julian Assange has hinted that Rich was his source, but has made no further comments about the case.

That murder, we should say, remains unsolved. Now if you type in "Donald Trump" or "Bernie Sanders" into Google, Google will show all stories positive and negative. The company declining to comment on this latest allegation.

A Google search by Opposing Views of "Clinton Body Count" found numerous versions of the conspiracy theory, which has been around for more than two decades.

Snopes noted in July that the body count rumor started in 1994 when then-Republican Rep. William Dannemeyer of California made a list of 24 people who were somehow linked to President Bill Clinton and supposedly passed away "under other than natural circumstances."

Dannemeyer's website, TakeBackOurRights, currently features numerous conspiracy theories such as: "Who Really Killed Laci Peterson?" and "Now the Government Can Legally Kill Christians!"

Snopes reported that Dannemeyer's list actually drew from a list of 34 dead people entitled "The Clinton Body Count: Coincidence or the Kiss of Death?" by Linda Thompson, a former lawyer who created the American Justice Federation, "a for-profit group that promotes pro-gun causes and various conspiracy theories through a shortwave radio program, a computer bulletin board, and sales of its newsletter and videos."

While Thompson conceded that there was "no direct evidence" of former President Clinton bumping people off, she added that the deaths were likely the work of unidentified "people trying to control the President," Snopes noted.

Thompson reportedly said that her murder list may "seem groundless only because the mainstream media haven't done enough digging."

According to Snopes, the media has investigated various versions of the "Clinton Body Count" since 1994, but nothing has been proven.

Sources: Media Matters, SnopesTakeBackOurRights / Photo Credit: Fox News via YouTube

Should Fox News keep doing conspiracy theories as news?
Yes - 0%
Yes - 0%